Enric Carrera continua quatre anys més al capdavant de l’INTEXTER de la UPC

El 22 de desembre passat, el Consell de l'Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial de Terrassa (INTEXTER) de la UPC, va reelegir per àmplia majoria el professor de l’ESEIAAT Enric Carrera per a un segon mandat com a director d'aquest Institut Universitari de Recerca per al període 2022-2025.  Enric Carrera es va fer càrrec de la direcció d'INTEXTER al gener de l'any 2018. Durant aquest període es va elaborar i posar en marxa  un Pla estratègic per rellançar aquest centre creat el juny de 1964 per acord del Consell de Ministres.

El Pla estratègic aprovat incloïa 3 línies estratègiques: la captació de nou talent,  augmentar la projecció de l'Institut a l'entorn industrial i la reorganització interna per millorar l'eficiència. Segons explica Enric Carrera, “durant aquest període, malgrat les baixes per jubilació,  hem augmentat el nostre personal investigador perquè hem estat capaços de captar talent jove procedent d'àrees de coneixement vinculades d’una manera o altra al sector l’àrea tèxtil, com poden ser l’enginyeria química, l’enginyeria electrònica, l’organització d'empreses i l’enginyeria de Projectes i de la Construcció.”

De fet, actualment a l’INTEXTER de la UPC treballen 35 persones entre personal docent i investigador, personal d'administració i serveis i becaris. Als darreres quatre anys l’activitat de l’INTEXTER ha estat intensa i algunes de les seves activitats s’han consolidat com a cites obligades per als professionals i les empreses del sector. Així, l’INTEXTER ha organitzat quatre edicions de la ‘Jornada Indústria Tèxtil i Sostenibilitat’, dues edicions de la ’Jornada Tèxtils per a la Medicina i la Salut‘, i un congrés internacional sobre ’Aigua i Sostenibilitat‘. Totes tres activitats han congregat en total gairebé 2.000 professionals que hi han participat.

Lloc web de l’Intexter