Justin Zoppe rep un ajut ERC Consolidator Grant per desenvolupar nous metamaterials quirals

El Consell Europeu de Recerca ha atorgat una beca Consolidator Grant a l'investigador de la UPC Justin Zoppe, del Departament de Ciència i Enginyeria de Materials, per desenvolupar nous metamaterials capaços de detectar la quiralitat molecular. L'investigador rebrà un finançament de dos milions d'euros per dur a terme la recerca en un període de cinc anys.

Notícia ampliada

Expert en química de la cel·lulosa

Justin Zoppe (Michigan, Estats Units, 1983) és professor del Departament des de novembre del 2020. Es va graduar en Química (cum laude, amb honors), menció en Matemàtiques, a la Universitat de Carolina del Nord-Wilmington, Estats Units, al 2005. I va obtenir el doctorat a la Universitat Estatal de Carolina del Nord, al 2011, on va desenvolupar la seva tesi doctoral sobre la modificació superficial de substrats de nanocel·lulosa al Departament de Biomaterials Forestals.

Al llarg de la seva carrera, ha treballat com a becari postdoctoral a la Universitat d'Aalto, Finlàndia, i a l'Escola Politècnica Federal de Lausana, Suïssa, cofinançat per una Marie Skłodowska-Curie Action.

El 2017 va rebre la beca Ambizione de la Fundació Nacional Suïssa de la Ciència, que li va permetre liderar un grup de recerca sobre química de polímers a l'Institut Adolphe Merkle de la Universitat de Friburg, Suïssa, fins al 2018.

Justin Zoppe és un dels pocs investigadors del món amb experiència combinada en química de la cel·lulosa, empelt de polímers i assemblatge col·loidal. Amb un finançament de dos milions d'euros per un període de cinc anys, l'ajut Consolidator Grant li permetrà continuar la seva recerca al voltant dels nous metamaterials helicoidals modelats per nanocristalls de cel·lulosa amb polímers als extrems.