Maria Pau Ginebra Molins, nova presidenta de la Comissió d’Avaluació de la Recerca de l'AQU

Ha estat nomenada a proposta del Conseller de Recerca i Universitats, reconeixement per l'excel·lencia en recerca i la participació activa amb l'AQU. Enhorabona!

El Consell de Govern d’AQU Catalunya ha nomenat a proposta del conseller de Recerca i Universitats, la Dra. Maria Pau Ginebra Molins,  com a presidenta de la Comissió d’Avaluació de la Recerca d’AQU Catalunya.

La Dra. Maria Pau Ginebra Molins Catedràtica d'Universitat a l’EEBE, té una experiència docent de més de 25 anys a la UPC. compta amb quatre sexennis de recerca, ha publicat més de 300 articles en revistes, 30 capítols de llibre i ha dirigit 21 tesis doctorals. És ICREA Acadèmia (2008, 2013 i 2018) i el 2022 va obtenir un Advanced Grant de l’European Rearch Council. La Dra. Ginebra compta amb una vintena de premis i reconeixements entre els quals hi ha: la Medalla Narcís Monturiol (2012), el Racquel LeGeros Award (2013); el ser finalista de l’EU Prize for Women innovators (2018) i el Klaas de Groot Award (2019). La Dra. Ginebra ha estat presidenta de la Comissió d’Apel·lacions d’AQU Catalunya des del 2015 i és membre del Consell de Govern des del 2009.

La Comissió d'Avaluació de la Recerca (CAR) té com a competències l'emissió de les acreditacions de recerca i de recerca avançada; l'avaluació de l'activitat desenvolupada pels investigadors, i la valoració dels mèrits individuals de recerca del personal docent i investigador, funcionari i contractat, per a l'assignació de complements retributius, d'acord amb els articles 76 i 87 de la LOSU; l'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador de les universitats privades i l'emissió dels informes pertinents per a la contractació de professorat lector d'acord amb la Llei d'universitats de Catalunya.