Luis Llanes, distingit per l’European Powder Metallurgy Association

Luis Llanes, membre del Departament de Ciència i Enginyeria de Materials a l'EEBE, ha estat reconegut ‘exaequo’ per l’European Powder Metallurgy Association (EPMA) durant el World Congress of Powder Metallurgy, que va tenir lloc del 9 al 13 d’octubre a Lió, França.

Luis Llanes doctor en Ciència i Enginyeria de Materials per la Universitat de Pennsilvània, als Estats Units, porta més de 25 anys vinculat al Departament de Ciència i Enginyeria de Materials de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), on és professor titular des del 2003. Des d’aleshores, ha estat director del Departament, degà de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) i director de la Fundació Politècnica de Catalunya .

La recerca de Llanes se centra en l’optimització del disseny microestructural de materials durs (metalls durs, cermets, PCD i PcBN). És co-autor de més de 150 articles publicats en revistes líders del sector i compta amb un historial destacat en transferència de tecnologia i consultoria amb indústries de materials durs. A més, és copresident del Grup Europeu de Materials Durs de l’EPMA, editor associat de la revista International Journal of Refractory Metals and Hard Materials, membre del Consell Editorial de Ceramics International i ha estat co-president de les darreres cinc Conferències Internacionals sobre Ciència de Materials Durs (ICSHM).

Llanes va recollir el premi durant el Congrés Internacional de Pulverimetal·lúrgia, que ha tingut lloc del 9 al 13 d’octubre a Lió. Durant l’esdeveniment, el Centre d’Integritat Estructural, Fiabilitat i Micromecànica dels Materials (CIEFMA-UPC), que dirigeix Llanes, ha pogut presentar diverses activitats de recerca en curs sobre materials durs.

Notícies UPC