Estudiants del Grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil participen en una formació en smart textiles en l’Escola Sueca de Tèxtils de la Universitat de Boras

La setmana del 13 al 17 de novembre de 2023, estudiantat del Grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la UPC acompanyats per les professores de la secció d’Enginyeria Textil Heura Ventura i Helena Oliver Ortega, van participar en un curs intensiu en el marc del Projecte Hacktex. El curs va reunir estudiants de les 4 universitats participants: la Universitat Tècnica Gheorghe Asachi de Iași (TUIASI), de Romania, la Universitat West Attica de Grècia, l'Escola Sueca de Tèxtils de la Universitat de Borås, a més dels estudiants de la UPC.

Abans del curs intensiu, tots els alumnes tenien accés als materials de formació virtual sobre tèxtils intel·ligents (MOOC) i a la guia virtual d'emprenedoria centrada smart textiles.

El programa, desenvolupat prèviament pel consorci Hacktex, va comptar amb diverses activitats i reptes dinàmics que van barrejar estudiants de totes les universitats. Els alumnes es van dividir en equips i es van encarregar de conceptualitzar productes tèxtils intel·ligents, considerant les seves matèries primeres i tecnologies específiques, així com qüestions relacionades amb la sostenibilitat del producte. També van identificar les especificitats dels principals passos per desenvolupar un model de negoci per als seus respectius productes. Es van presentar i discutir les idees generades pels equips. Altres activitats van incloure una visita a una empresa tèxtil de Borås, la participació a l'esdeveniment Borås Textile Days i una visita al museu tèxtil de la Universitat.

El Projecte Hactkex, és un projecte Europeu coordinat en UPC per Mònica Ardanuy i Heura Ventura, Té com a objectiu desenvolupar eines pedagògiques innovadores per millorar les competències dels estudiants d'enginyeria d'educació superior en relació a la innovació i, en particular, en l'àmbit dels tèxtils intel·ligents. Està co-finançat pel programa ERASMUS+ de la Comissió Europea en el marco de la convocatòria de Cooperació en educació superior. El coordinador de tot el projecte és la Universitat Tècnica Gheorghe Asachi de Iasi (TUIASI), de Romania i compta amb al participació de la  Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), AEI Tèxtils, el clúster català de Materials Tèxtils Avançats, ambdós de Terrassa; la Universitat de West Attica (UNIWA) i Creative, Thinking and Development (CRE.THI.DEV) de Grècia, el Centro italiano per l’Apprendimento Permanente (CIAPE) en Italià, la Universitat de Borås en Suècia i Titera, en Eslovènia.

En aquest link es pot trobar més informació de les activitats realitzades pels estudiants.