UPC - Informacions de caire pràctic

Example image

Identitat digital - UPC

Per poder accedir als serveis UPC necessites la teva identitat digital que t'identifica com a membre de la comunitat universitària.

La teva Identitat Digital és única a la UPC i la pots validar a través dels següents formats:

Credencials: Sistema d’usuari més contrasenya. S'utilitza per identificar-te en l’accés als espais online UPC, com al web del Campus Virtual ATENEA, la intranet d'aquesta web, etc.

Carnet UPC.  El carnet de la UPC t’identifica com a membre de la comunitat universitària (estudiantat, PDI, PAS) o com a membre del Grup UPC, és digital i està disponible des de l’App UPC. Més informació

Correu electrònic UPC

L'adreça de correu electrònic UPC (nom.cognom@upc.edu) és el canal d'informació institucional. Totes les novetats i informacions es reben per aquesta via, això fa que sigui imprescindible consultar la bústia de correu. Tanmateix, segons el nostre perfil i centre on desenvolupem la nostra activitat, la nostra adreça s'inclou en les llistes de distribució corresponents.

Donat que darrerament les institucions públiques han rebut nombrosos atacs als sistemes d'informació, la UPC ha implantat el doble factor d'autenticació. Qué és? Com s'utilitza?

Correo UPC

Accedeix al Correu UPC des de qualsevol dispositiu: ordinador; portàtil; tauleta o mòbil. Pots ser-hi al teu lloc de treball, fent teletreball o en qualsevol lloc i horari.

Connecta des de:

• Navegador: (Google Chrome, Mozilla Firefox...)  url:  https://correuv3.upc.edu
  • Cal que introdueixis la teva adreça de correu @upc.edu i t'aparexeirà la finestra d'autenticació de les intranets UPC, on cal introduir l'usuari i paraula de pas de les intranets UPC. Donat que darrerament les institucions públiques han rebut nombrosos atacs als sistemes d'informació, la UPC ha implantat el doble factor d'autenticació. Qué és? Com s'utilitza?
  • Si tens una sessió d'una altra adreça de gmail oberta, cal que la tanquis primer o segueix les intruccions per afegir-ne més d'una.

El correu UPC és el canal d'informació institucional. Totes les novetats i informacions es reben per aquesta via, això fa que sigui imprescindible consultar la bústia de correu. Tanmateix, segons el nostre perfil i centre on desenvolupem la nostra activitat, la nostra adreça s'inclou en les llistes de distribució corresponents.

Directori UPC

En el Directori de la UPC es relaciona tot el personal de la universitat. Cal que figuri l'adreça i telèfon correcte. Això suposa rebre tota la correspondència de correu externa/interna al nostre lloc de treball (per ex. del Servei de Personal) i poder ser localitzats correctament. Per a modificar les dades, cal fer-ho a través del servei de tiquets del Servei de Personal -PUC Personal- i demanar els canvis.

Xarxa sense fils (WIFI) - EDUROAM

La xarxa sense fils UPC. Eduroam (Education Roaming) facilita la mobilitat dels investigadors i els estudiants europeus, ja que els ofereix connectivitat wifi (sense fils) en els seus desplaçaments a la resta d'institucions que estan connectades a Géant. D'aquesta manera, els usuaris de les institucions que participen tenen accés a Internet a través de les xarxes sense fils de la resta d'institucions participants. La UPC hi està adherida, per la qual cosa el personal UPC pot connectar-se. Configuració

Accés a les instal·lacions en període de tancament (caps de setmana-festius-vacances)

El personal que necessiti accedir a les instal·lacions del departament a l'EEBE els caps de setmana i/o festius cal que enviï un mail a sol·licitant el permís i justificant la necessitat de l'accés, tot indicant el nom complert de la persona i el DNI o PASSAPORT, així com nom del PDI responsable que autoritza l'accés.
En la resta de centres cal adreçar-se al personal de suport departamental.

Prevenció de Riscos UPC

Consulta els riscos als quals t'exposa el teu lloc de treball i les mesures preventives a respectar.
Necessites equips de protecció individual (EPI)?
En cas d'emergència, seguiu les consignes que trobareu publicades a les parets del vostre edifici, on també consten els telèfons d'emergència. Per consultar els Plans d'Autoprotecció de cada edifici o qualsevol altra qüestió sobre els plans d'emergència i evacuació de la UPC consulteu al Servei d'Infraestructures ().