Inaugurada al Centre de Documentació i Museu Tèxtil (CDMT) una exposició que ha comptat amb el suport tècnic del Departament d’Enginyeria Tèxtil i Paperera

El 14 de juny de 2015 es va inaugurar l’exposició que porta per títol Vestir a l’automòbil: els tèxtils que es mouen amb tu i que ha comptat amb la complicitat de la Universitat Politècnica de Catalunya i de les empreses del sector que han preparat i cedit tots els elements que s’exposen. La responsable de recerca i continguts ha estat la professora Mònica Ardanuy amb la col.laboració del Ferran Parés, dels alumnes del Departament d’Enginyeria Tèxtil i Paperera de la UPC i de l’equip del CDMT.

Aquesta mostra vol explicar la presència, importància i tecnologia dels elements tèxtils que intervenen en un cotxe, així com la recerca permanent que es fa sobre el tema i les empreses que hi treballen. El sector de l’automoció és un dels més dinàmics al nostre país; només a Catalunya concentra el 8,3% de l’ocupació industrial i representa un volum de negoci de més de 11.800 milions d’euros. Els diversos components aporten més d’un 75% del valor total del vehicle, i al 2014 els fabricants de components de l’automoció van facturar a tot Espanya més de 29.700 milions d’euros. Dins d’aquest marc, el tèxtil hi té un paper fonamental encara que sovint no en som conscients.

Entrevista de ràdio a la professora Mònica Ardanuy (Programa El Submarí)

Notícia a TV Terrassa